lördag 12 mars 2011

Oj vad skönt att inte vara singel

När jag tänker tillbaka på mina år som singel minns jag de åren som en ångestfylld tid i mitt liv. Att ”hitta någon” är ju det som de flesta vill göra, men det är ju inte bara bara. Den första metoden, gå ut och träffa någon på krogen, ragga bäst på krogen, var dömd att misslyckas redan innan den provats. Jag var aldrig någon partypingla som kände mig som fisken i vattnet på storstadens inneställen, och inte heller särskilt benägen att inskränka mig till samtal om fylla eller hur kåt den andre parten kunde tänkas vara. Och om man nu skulle fallit för en av de där överförfriskade männen skulle man troligtvis inte pallat ett liv med honom. Krogen varje helg, och onsdagen kanske, torsdagen är ju skönt avslappnad på de flesta ställen. Söndagarna är ju röj, då kan man festa med barpersonalen ju. Äh, jag ville ju hitta någon som hellre satt hemma och myste om kvällarna, men hur gjorde man det? Man kunde ju knappast ringa på lägenhetsdörrar bara på måfå för att se om det var där han satt och myste i sin ensamhet och drömde om mig. Nej.

Nätdejting. Skapa profil. Försöka framställa sig som en rolig och trevlig människa, och intressant, men utan att för den saken ljuga för mycket så man skapade besvikelse vid eventuell kontakt. Oh, vad jag är öppen och mottaglig för kärlek, och impulsiv och spännande! Jag ääälskar att gå ut och festa, eller? Nej, det gjorde jag ju inte. Men man kan ju inte heller skriva att man hellre kräks än att sitta och prata med dem när de är överförfriskade?? Bitter? Jag?
Profilbild måste man ju ha, annars får man ingen uppmärksamhet alls. Ser jag verkligen ut så? Nä det kan jag väl inte göra, den där bilden som är 10 år gammal är väl mer jag…
Åh vad skönt att ha en guide med ”10 råd till dig som dejtar” för att skapa ännu lite mer prestationsångest om möjligt. Jag älskar djur. Förlåt. Jag hatar djur borde jag kanske skrivit?
Nej, jag är så glad att jag slipper det där tvångsmässiga letandet, och jag kommer göra mitt yttersta för att aldrig behöva hamna där igen. Fast damsuga, det är inte mitt jobb…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar