torsdag 10 mars 2011

Första försöket

Då har jag mot alla odds skaffat mig en blogg. Sedan bloggandet blev en del av vårt dagliga medvetande har jag i smyg tyckt att det är något fånigt och självfixerat på något sätt, att ha en egen blogg. Nu, år senare, har jag tänkt om. Jag vet inte riktigt varför jag ändrat uppfattning, och inte heller vad mitt eget mål för mitt bloggande är. Men det kommer säkert "í ljós" som det heter på isländska, i ljuset, eller i dagen på svenska. Det kommer att visa sig helt enkelt.

I den här bloggen kommer ni få följa mitt dagliga liv, med tankar och funderingar om det mesta. Min önskan om att bli gravid, taffliga försök att gå upp i vikt (ja du hörde rätt), min närmast maniska förmåga att dra igång projekt som aldrig blir något i slutändan, och mina försök att bli mer och mer självförsörjande med mat.

Jag kommer med största sannolikhet skriva om ämnen som odling, graviditet, livet på landet, djur, mat, träd, resor, trädgård, tv, höns, pengar och mycket annat.

Jag hoppas att ni finner min blogg intressant, och att jag lyckas hålla den vid liv mer än några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar