torsdag 10 mars 2011

Kinesiskt örtte

Ikväll springer jag mellan datorn och spisen, det är nämligen så att jag kokar te. Ah, gott! Kanske ni tänker då, men det är det inte alls. Raka motsatsen för att vara helt ärlig. Jag börjar från början, eller inte helt från början, jag vill inte trötta ut er det första jag gör.

Jag och min sambo har försökt bli gravida i nästan två år. Det går inte så bra, inget händer liksom. Olika metoder har prövats och nu har jag kommit till den äckliga temetoden. Jag såg ett inslag om alternativmedicin på ”Malou efter 10” för några månader sedan, de intervjuade en kinesisk örtläkare som heter Dr. Yang. Jag sökte upp henne i Stockholm för att få behandling för min barnlöshet och hon gav mig en Kinesisk diagnos med hjälp av puls och tungdiagnostik. Först när jag kom så fyllde jag i ett formulär med frågor om mig och symptom osv. Sedan kom Dr. Yang och frågade alla möjliga konstiga frågor samtidigt som hon kände på min puls, ungefär en minut på varje handled. Hon kom fram till att min kropp var i obalans och inte kunde bli gravid innan balansen återställts. Detta skulle göras med örtte då jag inte ville prova akupunktur.
Jag fick ett antal påsar med speciella Kinesiska läkeörter som jag kokar till te några gånger i veckan. Smaken är minst sagt oangenäm, men vad gör man inte? Vid varje återbesök upprepas metoden och jag får ett nytt te beroende på hur kroppen utvecklats. Jag har fått mer ork, bättre aptit, bättre blodcirkulation osv. sedan jag började, och nu närmar det nog sig ett avslut på behandlingen. Snart är jag i ”balans”! Jag kommer fortsätta att berätta om behandlingen och eventuella framsteg här i bloggen i framtiden, men nu skall jag gå och dricka te. Sedan väntar sängen. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar