måndag 21 mars 2011

Det röda helvetet

Idag kom då det röda helvetet på besök än en gång. Som på beställnig, exakt på dagen såklart. Detta var försök nr. 20, och efter alla dessa koppar te jag druckit sedan januari hade jag lite mer hopp än vanligt. Jag kör nog på Dr. Yangs örtbehandling i en månad till och sedan hämtar jag ut receptet på Pergotime som Ludmila Ondrasek skrev ut till mig när jag var där sist i januari. Hur jag hamnade hos henne i Sundsvall är en lång historia, men lite kortfattat gick det till såhär:

Jag och min man har försökt skaffa barn i två år ungefär. När inget hände på ett år kände jag att det var bäst att söka för det.

Jag har varit hos gynekolog efter gynekolog som inte har hittat något fel. Någon tyckte direkt att vi skulle prova IVF och någon annan att hormonpiller vore bra. En undersökte mig inte ens. Efter vissa provtagningar kom man fram till att jag har hypotyreos, underproduktion i sköldkörteln. Detta medicineras enkelt och nu skulle barnen poppa ut inom bara några månader! Men inget hände såklart. Jag reste till andra sidan Sverige för att besöka en gynekolog som jag läst om i tidningen, Ludmila Ondrasek. Hon hittade en infektion som lätt kunde behandlas och efter det skulle barnen literärt poppa ut på löpande band. Än har bara några månader gått, men hittills inget resultat. Sist fick jag som jag skrev ett recept på Pergotime, som jag skulle ta tre månader senare om inget hände. Inte för hon trodde att det var något fel på min ägglossning, utan för att hon trodde att det satt i huvudet på något sätt, och att Pergo skulle ta bort den ”spärren”. Nu har ju tre månader gått, men jag vill ju helst att det skall funka utan en massa hormonstimulerande preparat. Så jag tar en god morgon kopp te, håller för näsan och njuter, i en månad till.

Så här skriver bloggarna på "Åren Går", och "Ett Vanligt Liv" om Ludmila.

Intressant.se hittar ni massor av intressanta bloggar
Bloggar.se hittar ni en lista på de mest bloggade ämnena i Sverige

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

1 kommentar:

  1. Hoppar att det lossnar! Nu vet jag inte om din partner också har undersökt sig men det kan vara så att dom hittade hypotireos hos dig men hans simmare kanske inte är så snabba heller. Jag har vänner som väntade länge men det löste sig för dom till slut. Tappa inte hoppet och lycka till!!!

    SvaraRadera