fredag 11 mars 2011

Frukostägg

Varje morgon går jag ut till hönshuset och plockar dagens skörd av ägg. Idag var det 14 ägg, det blir fler och fler för var dag nu när vi går mot ljusare och varmare tider. Kan man bli annat än upp piggad när man har ett gäng sådana här ägg till frukost? Ägg är ju ett nyttigt inslag i frukosten och tillsammans med en rejäl portion havregrynsgröt och ett glas juice eller en kopp te för den delen, så är det oslagbart.

Nu känner jag att jag har fått energi för att planera dagen och de saker som skall göras.

*Plantera fröer av chili, riddarsporre och smultron
*Handla
*Förbereda middagsbjudning med kalvstek

Inte så mycket men ändå nog, planteringen får jag inte dra på längre. Jag har för vana att tro att saker gör sig själva men så är inte fallet. Fröna måste sås av mig, och helst idag. För imorgon är det andra fröer som skall ned i jorden, och jag har fortfarande inte tagit itu med en miljon sticklingar jag har sedan jag klippte ner pelargonerna för någon vecka sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar