måndag 20 januari 2014

Tygköp


Förra veckan bestämde jag mig för att börja sy igen efter ca. 20 års uppehåll. Grejer till bebisen tänkte jag, och sånt som man kan ge bort. Lapptäcken är ju både enkelt och kul och billigt om man har eller kan få tyg. Eller fyndar... Jag var inne på en Olssons tyg på Sveavägen i Stockholm och trodde i min enfald att man kunde hitta billiga stuvar där. Tji fick jag, de var nästan lika dyra som metervarorna. Idag är jag på besök i Örebro och upptäckte att rödakorset hade 50% på allt, inklusive textilvaror. Jag har aldrig haft någon bra karaktär så det blev en hel påse full.


Det bästa av allt var att de hade en hel rulle med retrotyg, troligtvis orginal från dåtiden :) Reapriset var 10 kr/metern och då kunde jag inte motstå att köpa hela rullen, 9,5 meter blev det. Jag har ingen aning om vad jag skall använda det till, men jag kommer säkert på något bra. Jag älskar Soligs jackor, men jag tror att detta tyg är lite för stormönstrat för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar