söndag 26 januari 2014

Knepigt att sy på bokstäver



Jag har haft några hektiska dagar då jag inte hunnit sy, men idag tog jag tjuren vid hornen och gjorde färdigt bokstäverna till namnet. Först provade jag att klippa ut dem ur det rosa tyget jag ville ha och sydde på dem direkt på det blå undertyget. Det blev inte bra alls, snett och buckligt... Jag tror att det blå tyget var på tok för tunnt. Så det bar iväg till Olssons tyg för inköp av vliseline. Jag strök på både på baksidan av det rosa tyget och det blå för att ge stadga, och det var mycket lättare att klippa ur bokstäverna. Att sy på dem på det blå tyget gick som en dans när det var stadigare, och jag är mycket nöjd med resultatet!

Om du vill få tips på hur du syr på snygga bokstäver så rekommenderar jag denna tutorial på Intentionsbloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar